پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
رویکرد دولت مردمی سیزدهم افزایش دیپلماسی علمی است

مسعود میرزائی‌شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان؛

رویکرد دولت مردمی سیزدهم افزایش دیپلماسی علمی است

- 1402/07/18

مسعود میرزائی‌شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در اولین نشست مشترک فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم یکی از مهمترین رویکردها بحث دیپلماسی فناوری است و به واسطه تاکید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری در ایجاد تعاملات دانش و صادرات فناوری برداشته ایم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی‌شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز در اولین نشست مشترک فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، افزایش دیپلماسی علمی و فناوری است و با تاکید ریاست محترم جمهوری در زمینه تبادل فناوری با کشورهای همسایه و منطقه گام‌های بزرگی برداشته شده است.

به گفته وی، بیش از پنجاه پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند که یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها در مشهد و خراسان رضوی است که به واسطه امام رضا(ع) برکات زیادی از این پارک داریم.

وی افزود: دو ماموریت افزایش رفاه اجتماعی و اقتصاد دانش بنیان در پارک تعریف شده، همچنین باید در توسعه فناوری بر اساس نیاز‌های کشور و البته با ظرفیت‌هایی که وجود دارد به خودکفایی برسیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: بیش از 20 سال از تأسیس پارک علم و فناوری استان می‌گذرد که 1300 شرکت در آن تأسیس شده است و در حال حاضر 540 شرکت و 170 شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال فعالیت هستند.

میرزائی اعلام کرد: نزدیک به 8 هزار پرسنل در این مجموعه فعالیت می‌کنند که دارای مدارک معتبر هستند و بیش از 1600 محصول تولید می‌کنند. ما برای اینکه بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را ارتقا دهیم بیش از 12 مرکز رشد در خراسان رضوی تأسیس کردیم.

وی افزود: در شهرستان‌های استان خراسان رضوی با توجه به مزیت شهرستان‌ها، پردیس‌ها و مراکز رشد فعالیت خود را گسترش دهند و جدیدترین پردیس که مقدمات تأسیس آن ایجاد شد در خواف در حوزه مواد معدنی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نهایت از حمایت‌های متعدد از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک خبر داد و گفت: در حوزه صنایع غذایی، هوش مصنوعی، انرژی، نفت و گاز، صنایع دارویی و پزشکی می‌توانیم برای کشور‌های منطقه خدمت کنیم.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.